Kuyruk Başına 5 Lira Verilecek!..

İstilacı türler arasında değerlendirilen balon balığının avcılığını teşvik etmek amacıyla kuyruk başına 5 lira destekleme ödemesi yapılacak.

Son yıllarda Ege ve Akdeniz’de sıkça karşılaşılan zehirli balon balıkları gün geçtikçe daha da çoğalıyor. Keskin dişleriyle ağları ve misinaları parçalayan Balon balıkları, balıkçıların da korkulu rüyası.

Tarım ve Orman Bakanlığı'nın Balon Balığı Avcılığının Desteklenmesine Dair Tebliği, Resmi Gazete'de yayımlanarak, 1 Ocak 2020'den geçerli olmak üzere yürürlüğe girdi. Buna göre 31/12/2020 tarihine kadar 1 milyon balon balığı kuyruğu için balıkçılar ödeme alacak. Her bir kuyruk için 5 lira balıkçılara ödenecek. Kuyruklar, İl ve İlçe Tarım Orman Müdürlüklerine verilecek.

Balon balıklarının sadece kuyrukları için ödeme yapılacak. Balon balığı bütün halde karaya çıkartılırsa ödeme yapılmayacak.

Bu karar Bodrum’daki balıkçıları memnun etti. Balon balıklarının ağlarını ve misinalarını parçaladığını, küçük balıkların yaşamasına izin vermediğini ifade eden balıkçılar, bakanlığın bu uygulamasını desteklediklerini dile getirdiler. İlçede balıkçılık yapan Ahmet Özgün adlı vatandaş, konuyla ilgili yaptığı açıklamada "Balon balığı Gökova Körfezi’nde, ağlarda, paragadilerde hepsinde çıkıyor. Çıkarıyoruz, imha etmek için atıyoruz yani denize, öldürüp atıyoruz. Zarar verdiği için takımlarımıza atıyoruz. Bu uygulama olursa herkes için iyi olur."

Amatör balıkçılardan emekli matematik öğretmeni Erkal Şengül ise şunları dile getirdi:

"Çok iyi ettiler. Ben onu senelerdir söylüyordum zaten. Diyordum ya, ‘3-5 kuruş verseler bunun kilosuna falan neyse. Eksilir’ diyordum. Yani bu balon balığı diğer balıkları yediği gibi avcılığı da öldürdü. Oltayı atıyorsun, iğne kurşun hiçbir şey bırakmıyor. Hepsini yutuyor. Bir bakıyorsun, kuru misina kalmış. Şimdi bu bir canavar. Devletimize çok teşekkür ediyorum. Allah razı olsun. Müşteki durumdaydık bu balon balığından. Bizi kurtardı. Çok teşekkürler."

Balıkçı teknesinde çalışan Yusuf Ergüneş, günde 20- 30 adet balon balığı yakaladıklarını ifade ederek şöyle konuştu;

“Bunlar her zaman olduğu gibi ağlara da olsun. Biz bunları uygun bir şekilde imha ediyoruz, geri atıyoruz ya da topluyoruz. Hem bu balığın nüfusunun azalması yönünden hem de balıkçıların ek gelir olması yönünden çok güzel bir uygulama.”

Balıkçılardan Tanju Kaptan ise şu sözlere yer verdi:

“Genellikle Bodrum, Gökova Körfezi, Güllük Körfezi ve Yalkavak açıklarında avlanıyoruz. Evet çıkıyor. Günlük ortalama ağlarımızda 30 parçaya kadar irili çıkıyor. Küçük boy da var ama genel olarak iri yani şu an için. En fazla küçük balıkçıya zararı var. Paragadilerini yemledikleri için ona daha çok vuruyor. Çünkü hayvan, dişleri çok keskin. Keskin olduğu için ister istemez herkes iğne alıyor. İğnesine takıyor bilmem ne derken paramparça ediyor. Ağlara zarar veriyor. Küçük balığı zaten paramparça ediyor. Evet çok güzel bir uygulama olacak. İnşallah bakanlığımızın adına güzel bir şey olur. Bizim balıkçılarımız için de güzel bir uygulama olur. En çok sevindiğimiz olay da küçük balıkçılarımız adına iyi olur uygulama.”

Bodrum Denizciler Derneği Başkanı Erol Erdoğan da karar ile ilgili şunları dile getirdi:

“Uzun zamandır bizim denizcilerimizin balıkçılarımızın başına belaydı bu balon balığı. Niye derseniz? En çok da paragadi avına zarar veriyordu. Arkadaşlarımız paragadi avcılığına gidince bütün oltalarını kesiyordu. Boş oltasız çekiyorlardı. Tabi böyle olunca da çok büyük zararları vardı. Onun bu gelişmeler çok iyi bence.