GÖRDÜKLERİNİZE İNANAMAYACAKSINIZ!

Bodrum Belediyesi Gümbet arıtma terfi istasyonundan çıkan ve arıtma tesisine yakın bir bölgede arıtılmadan denize boşaltılan kanalizasyon sularını Bodrumlu sünger avcısı Aksona Mehmet sualtı kamerasıyla Kent Haber için görüntüledi.

Geçtiğimiz hafta yayınlanan Kronometre programında problemi dile getiren Era Yelken Spor Kulübü Başkanı Erman Aras ile birlikte Gümbet Haremtan burnundaki rezilliği görüntüleyen Kent Haber, deniz altından çıkan inanılmaz görüntüleri Bodrum kamuoyunun ve ilgililerin dikkatine sunuyor.

Artık ‘SOS’ veren Gümbet arıtması sınırları aşmış durumda. Sabah saatlerinde Aksona Mehmet’in küçük süngerci teknesiyle bölgeye hareket ettik. Yaklaşık yarım saat süren yolculuğumuzun ardından Haremtan koyundaki akıllara durgunluk veren görüntüleri elde ettik. Hiçbir şekilde arıtılmadan denize boşaltılan pis sular bakınca hemen göze çarpıyor. Denizin 40-45 metre altından verilen pis su denizimizi tahmin edemeyeceğiniz kadar kirletiyor.

Yılların denizcisi ve sünger avcısı Aksona Mehmet programda da dile getirdiği mevcut duruma tepki gösterdi. Turizmden başka bir geliri olmayan Bodrum da herkesin bu denize girdiğini ve durumun biran önce düzeltilmesi gerektiğini ifade eden Aksona, denizin altındaki akıl almaz görüntüleri görüntülemeden hemen önce yetkililere şöyle seslendi:

“Buraya dalıyorum. Bütün bu topraklarda yaşayan sağduyulu güzel insanların sesi olarak konuşuyorum şuan. Ben burada dalıyorum niçin dalıyorum bunları göstermek için. Bu kadar vergiler veriyoruz buraya, atık su paraları veriyoruz, bu suların arıtılmadan boşaltılmaması lazım. Ben şimdi buradan mikrop kaparsam beni kim kurtaracak' Hiç kimse…” dedi.

Aksona Mehmet’in özel sualtı kamerasıyla çektiği görüntülerde ise denizin altında yaşanan dehşet verici görüntüler ortaya çıktı. Bodrum arıtmasından basılan tazyikli pis suların 40-45 metre derinlikten deniz yüzeyine çıkması işte böyle görüntülendi.

Bölgeye Kent Haber ve Aksona ile birlikte gelen ve Aksona Mehmet’in teknesinden yaşanan olayı seyreden Erman Aras ise, o anları şöyle anlatıyor:

“Denizin yüzeyine baktığını zaman kokuyu ve görüntüyü görebiliyorsunuz. Hakikaten işler acısı, çıkan atıklarda işte böyle. Bizler için çok içler acısı ve çok üzülüyoruz, bunu kimseye anlatamadık. Yıllardır Bodrum büyüyor, maalesef bu arıtma kapasitesi olmadığı için, bu arıtma sistemi daha yeni yapılmış olmasına rağmen yetmiyor. Yaklaşık 3 ay önce de resmi olarak Turizm Bakanlığı tarafından arıtmanın tamamen bittiği açıklandı, Bodrum belediyesine bırakıldı. Ama görüyoruz ki kapasite yarım kapasite. Şu anda 2 birim geliyor ama arıtma 1 birim. Vanalar yoğun zamanlarda açılıyor ve deşarj yapılıyor ” dedi.

Erman Aras, denizcilerin Bodrum’da ki başka bir sorunlarına daha dikkat çekti. Teknelere zorunlu hale getirilen ancak fiilen çalışmayan ‘Mavi Kart’ uygulamasını eleştiren Aras, teknelerdeki pis suyu almak için yapılan ve limanda demirli bulunan küçük tekne hakkında şu bilgileri verdi:

“Bodrum’daki yatlardan pis su almaya yarayan sistemlerden bir tanesi ama maalesef kapasiteleri yetersiz. Bu teknelerde yatlardan pis su alımının alt yapısı maalesef oluşturulmamış durumda. Yapılan tesislerde gördüğünüz gibi çok küçük. Bu teknelerle bunların yapılması hele yaz sirkülasyonunda pis suların alınması söz konusu değil” dedi.

Teknelerden alınan pis suların Gümbet arıtmasına atılarak, yeniden denize boşaltılmasına anlam veremediğini söyleyen Aras, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Peki bu kadar masrafı niye yapıyoruz. Bu paraları niye harcıyoruz diye insana sorarlar. Teknelerden çıkan pis suların denizi ne kadar kirlettiği ciddi anlamda araştırma konusudur. Tabi ki hiç kimse yatlarından denize pis suyunu atmak istemez. Zaten hiçbir tekneci de bunu istemiyor, diyoruz ki sağlıklı sistemin yapılmasını istiyoruz. Birde mavi kart uygulaması çıkartıldı, Mavi kart uygulamasıyla bize deniyor ki sizden bu atıkları alacağız ve sağlıklı bir şekilde arıtacağız deniyor. Ama görünen o ki hepsi bir kandırmaca böyle bir olay yok. Bizlerden paralar alıyorlar, dünyanın enerjisini harcıyorlar devletin paralarını harcanıyor ama hepsi işlevsiz, yine bu arıtmadan pis sular denize veriliyor. Yazıktır, bu denizler hepimizin. Bu denizler kirlendikten sonra zaten bizim para kazanacak mecramız kalmıyor. O açıdan Bodrum bu konuyu gündemine almalı ve önümüzdeki sezona kadar önlemini almalı” dedi.

Aksona Mehmet’in Kent Haber için kayda aldığı bu görüntüleri ve Gümbet’in, Bodrum turizminin bu çok önemli sorununu, tüm detayları ve arka planlarıyla Salı akşamı yine Aksona Mehmet ve Erman Aras’ın katılacağı Kronometre programında izleyebilirsiniz.