Bu Yıl Şezlong Konulmayabilir...

Bodrum Belediye Başkanı Ahmet Aras, hijyen açısından bu yıl halk plajlarına şezlong konulmayabileceğini söyledi.

İlçenin şu an için koronavirüs açısından son derece güvenli olduğunu ifade eden Ahmet Aras, turizm konusunda da önemli açıklamalar yaptı. Bu dönemde güven veren otellerin kazanacağını söyleyen Başkan Aras, tekne turizminin de önem kazanacağını ifade etti.

16 Mart’tan sonra ilçeye yoğun giriş olduğunu ve yarımada nüfusunun 70-80 bin artarak 300 bin civarında olduğunu ifade eden Aras, son dönemde yoğun bir nüfus artışı yaşanmadığını söyledi.

Bodrum'da pandeminin bugüne kadar iyi yönetildiğini ve ilçeye kontrollü şekilde geliş- gidişlerin başlaması gerektiğini dile getiren Aras "Pandemiyi iyi yönetiyoruz, tablomuz fena değil. Madem öyle, sistemi açalım! Açmak isteyen oteller açıyor zaten. Plaj ve restoranları da açalım. Bodrum’un sakinleri sosyal mesafe ve hijyen kurallarına riayet ederek plajlara/ restoranlara gelip gitmeye başlasın. Biz de turizm kalabalığı gelmeden önce mekanların durumunu görmüş oluruz. Bu öneriyi sağlık kuruluna sunduk, bekliyoruz. Kapılar birdenbire açıldığında insanlar gelmeye başladığında, kaos yaşanmasın istiyoruz" dedi.

HALK PLAJLARINDA ŞEZLONG OLMAYACAK

Otellerin ve özel tesislerin plajlarda gerekli önlemleri almak zorunda olduklarını hatırlatan Başkan Aras, yarımada genelindeki 36 halk plajında ise şezlong hijyenini tam olarak sağlamanın çok zor olduğuna dikkat çekerek; "Halk plajlarının işletmesi, denetimi bizde ama servis hizmetimiz yok. Şezlong ve şemsiyelerimiz var sadece. Hijyen nedeniyle bu sezon şezlonglara çözüm bulmamız gerekiyor. Otellerde bu kolay olabilir ama halk plajlarında değil. 36 halk plajındaki 2 bin 500 şezlongu dezenfekte etmemiz çok zor. Biz de diyeceğiz ki; ‘belli mesafelerle şemsiye tamam ama şezlong yok, herkes kendi havlusunu hasırını kullansın. Bu çok hassas bir konu. Geçen sene de plastik şezlongları kaldıralım dedik. Bu kez de halkımız yan plajda şezlongları görünce kendini ötelenmiş hissetti. Ama şunu çok iyi biliyorum: Salgın tehlikesi geçmezse, sizin yattığınız şezlongta başkasının yatması tehlikeli! Belki de herkes kendi şezlongunu dezenfekte edecek. Artık gidişata bakıp, bir çözüm bulacağız" dedi.

TEKNE TURİZMİ ÖNEM KAZANACAK

Önümüzdeki dönemde salgın nedeniyle turizm hareketinin doğasında değişiklilerin olacağını hatırlatan Aras "Biz bu dönemde Bodrum’un öz değerlerine vurgu yapan turizm şekillerine de kanalize oluyoruz. En önemlisi tekne turizmi. 600 civarında charter teknesi var. Tekne turizmiyle ilgili takvim açıklanmadı ama temmuza bol rezervasyon var. Mürettebatın her türlü testleri yapılmış şekilde hizmet vermesini sağlayacağız. Şimdiye kadar hep yabancılar yararlandı bu hizmetten ama yerli turistleri de buralara kanalize edeceğiz. Çadır, karavan turizmi için de hazırlıklar yapıyoruz. Aslında biraz eskiye dönüş diyebiliriz. Eskiden Bodrum’da pansiyonculuk yaygındı hatırlarsanız, şimdi de doğaya yönelsinler istiyoruz" dedi.