Süslü Kadınlar Pedal Çevirdi

Bisiklet kullanımını yaygınlaştırmak ve farkındalık oluşturmak için Bodrum’da "Süslü Kadınlar Bisiklet Turu" düzenlendi.

Dünya Otomobilsiz Kentler Günü nedeniyle Dünyanın birçok kentinde "Süslü Kadınlar Bisiklet Turu" yapıldı. Bu kapsamda Bodrum Belediye Meydanı’nda bir araya gelen yaklaşık 40 kadın, renkli kıyafetler giyerek bisikletlerini balon ve çiçeklerle süsledi.

Basın açıklamasını turu düzenleyen Psikolog Miray Demir okudu. Süslü Kadınlar Bisiklet Turu’nun 2013 yılında İzmir’de başladığını hatırlatan Miray Demir, şu ifadelere yer verdi:

“Dünya Otomobilsiz Kentler Günü kapsamında bisikletin günlük hayatın bir parçası olmasına dikkat çekmek amacıyla düzenlenen Süslü Kadınlar Bisiklet Turu, kadınların toplumda daha fazla görünürlüğünü sağlamak, kadınların şehir hayatına katılımını arttırmak, kadınlara daha fazla özgürlük alanı sağlamak, bisikletin kadınların hayatını özgürleştiğini anlatmak, kadınların bisikletle şehir hayatına katılımını kolaylaştırdığını göstermek ve şehir hayatına katılımını arttırma, süslü süssüz, topuklu topuksuz, özel bir ekipman olmadan da her kadının bisiklete binebileceğini göstermek, bisikletin şehir hayatına sağladığı kolaylıkları anlatmak, kendilerini temsil etmelerine fırsat vermek ve güvenli bisiklet sürmeye ilişkin altyapı talebini pekiştirmek için düzenlenmektedir.

“BİSİKLETE DAHA ÇOK BİNEREK DÜNYAYA OLUMLU KATKIDA BULUNABİLİRİZ”

Geçmişte “İklim değişikliği” diyorduk, şimdi artık “İklim Krizi” diyoruz. Bunun etkilerini çok acı bir şekilde yaşadık yaşıyoruz. Ciğerlerimiz yanıyor, canımız yanıyor. Her bireyin bu konuda yapabileceği bir şeyler var. Biz bisiklete daha çok binerek dünyaya olumlu katkıda bulunabiliriz. “Bir kişinin karbondioksit salınımı, otomobil ile gidilecek yol bisikletle gidildiğinde 15 kat azalıyor. Biz “İklim Krizi” ne karşı yönetimlerin de derhal harekete geçmelerini istiyoruz.

Pandemi sürecinde evlere kapandık ve bunaldık. Dışarıya çıktığımızda nefes alacak yeşil bir alan aradık. Motorlu taşıtlar yollarda olmadığında gürültü kirliliğinin azaldığını, havanın nasıl temiz olduğunu gördük. Bunların insanın temel ihtiyaçları olduğunu anladık. Toplu taşıma araçlarına binmek istemedik. Hem spor yapabileceğimiz hem de açık havada olabileceğimiz bir ulaşım aracımız vardı. Bisiklet.

“HER AN BİR TRAFİK KAZASINA KURBAN GİTMEKTEN KORKUYORUZ”

Şehirlerin insan odaklı olarak yeniden tasarlanmasını istiyoruz. Kamu alanlarının, özellikle kadınların, çocukların ve yaşlıların rahatlıkla ortak olarak kullanımına sunulmasını istiyoruz. Yaya ve bisikletliler için güvenli ulaşım altyapısı ve hizmetleri almak istiyoruz. Her an bir trafik kazasına kurban gitmekten korkuyoruz. Bakın 1 yıl içerisinde Türkiye’de trafik kazalarında kaybettiğimiz canlara Ailelerine sevenlerine sabır diliyoruz. Motorlu taşıtların neden olduğu kazalarda bisikletli ölümlerinin durmasını, bunun için gerekli yasal düzenlemelerin yapılmasını istiyoruz.

Özellikle büyük şehirlerimizde pazar günleri, şehir merkezinde bazı caddelerin motorlu araç trafiğine kapatılarak ‘otomobilsiz pazar’ ilan edilmesini istiyoruz.”

Meydandan başlayan tur, Neyzen Tevfik Caddesi, Caferpaşa Caddesi, Turgutreis Caddesi ve Cevat Şakir Caddesi’nden devam ederek tekrar meydana gelinmesiyle sona erdi.

Tur sonrası yeniden meydanda toplanan kadınlar, Burcu Gökalp’in müzik dinletisiyle eğlendi.