Uçuşlar 15 Kasım’a Kadar Sürecek

Bodrum Otelciler Derneği’nin (BODER) İngiliz seyahat acentaları ile yaptığı görüşme sonrası 28 Ekim’de sona erecek charter uçuşları, 15 Kasım’a kadar uzatıldı.

Bodrum'da yaz sezonu hareketliliği sürüyor. Üst segment otellerde doluluk oranı yüzde 100, diğer otellerde ise yüzde 70 civarında seyrediyor. Bodrum'a, 7 ay içerisinde 500 bin yabancı turist geldi. Bu rakamın yılsonuna kadar 800 bine çıkması hedefleniyor. Bunun yanı sıra ilçeye sezon sezonuna kadar 200 binin üzerinde turistin yolcu gemileri ile gelmesi bekleniyor.

Bodrum Otelciler Derneği’nin (BODER) İngiliz seyahat acentaları ile yaptığı görüşme sonrası, 28 Ekim’de sona erecek charter uçuşların 15 Kasım’a kadar uzatıldığı bildirildi.

NİSAN AYINA KADAR GEMİ GELECEK

Deniz Ticaret Odası Bodrum Şube Başkanı Orhan Dinç, kruvaziyer turizminin önemine dikkat çekerek şunları dile getirdi:

“Kruvaziyer gemilerinin seferleri, hem esnafımızı hem de Bodrum’daki birçok vatandaşımızın yüzünü güldürüyor. Mayıs ayında başladı seferler. Önümüzdeki Nisan ayına kadar devam edecek. Kruvaziyer Bodrum için de, ülkemiz için de çok önemli. Ciddi oranda misafir taşıyorlar, yolcu taşıyorlar. Burada tarihi yerleri geziyorlar, restoranları geziyorlar. Bodrum çarşısına ve esnafına çok büyük katkıları oluyor. Bodrum’un tanıtımı için de çok önemli olduğunu biliyoruz. Bodrum deniz turizmi açısından ülkemizin en önemli uğrak noktalarından biri. Kruvaziyer limanımız da çok iyi hizmet veriyor. Bu sayıların artmasını istiyoruz.”

Bodrum Otelciler Derneği (BODER) Başkanı Ömer Faruk Dengiz, 7 Ağustos’tan itibaren Rusya’dan gelen uçak sayısının arttığını ifade ederek “7 Ağustos’tan sonrası olumlu bir gelişme var. Rus uçaklarıda Bodrum’a gelmeye başlanacak. Bu olumlu gelişmenin rakamlara yansıyacağını düşünüyoruz.” dedi.

Seyahat acantaları ile yaptıkları görüşme sonrası yurtdışı uçuşları 15 Kasım’a kadar uzattıklarını dile getiren Dengiz, şöyle dedi:

“Bodrum Otelciler Derneği olarak diğer tarafta da Didim Turizm Derneği ile birlikte ortaklaşa bir çalışma yaptık. İlgili seyahat acentalarıyla temasa geçtik. 15 Kasım’a kadar otellerimizin açık olabileceğini dile getirdik. Bu, onların dikkatini çekti. Bizler ise belli sayıda oteli açık tutarak 28 Ekim’de bitmesi gereken uçuşların 15 Kasım’a kadar uzatmayı başardık. Diğer tarafta da bir seyahat acentası var. Onun da 30 Kasım’a kadar yapma durumu var. Şu anda da görüşmelerimiz devam ediyor.”

Sezon sonuna kadar 1 milyon yabancı turist hedeflediklerini dile getiren Ömer Faruk Dengiz, sözlerini şöyle noktaladı:

“Havayolu ile 800 bin bandının üzerinde olacağını düşüyoruz. Tabi daha önce de söylediğim gibi 7 Ağustos’tan sonra Rusya’daki hareketlilikten dolayı bu rakam artabilir. Deniz yoluyla da 200 binin üzerine çıkacaktır zaten. Matematik hesabımıza göre de 1 milyon turist gelmesini bekliyoruz. Bundan sonrası artık her şey bitti değil, 2023 var, 2024 var, 2025 var. Çalışmaya devam edeceğiz.”