Yelkenci Kadınların Seyri Başladı

Deniz tutkunu kadınların bir araya geldiği “Deniz Tutkusu Seyirde” ekibi, Cumhuriyet’in 100. yılına özel planlanan 2 seyirden ilkine bugün başladı.

Bodrum’da denize ve yelkene gönül veren kadınların bir araya geldiği “Deniz Tutkusu Seyirde” ekibi, sabah saatlerinde Milta Marina’da son hazırlıklarını tamamladı. 19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı sabahında Bodrum’dan yola çıkan kadınları, aileleri ve arkadaşları ile Bodrum Belediye Başkanı Ahmet Aras, BOMASK Spor Kulübü üyeleri yolcu etti. Yelken tutkunu 5 kadına ayrıca farklı üniversitelerde burslu okuyan üniversite öğrencisi kızlar da eşlik ediyor.

Ege Denizi, Marmara Denizi ve Karadeniz’i içeren rotada bin 394 deniz mili olarak hesaplanan seyir, 1 Temmuz 2023’te Bodrum’da bitecek. 6 Şubat da yaşanan büyük depremi de unutmayan kadınlar, yelkenin ipine siyah kuşak bağladı.

Seyre katılan İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencisi İlayda Velioğlu, heyecanını şu sözlerle anlattı;

“Çok heyecanlıyım. Çok da gururlu hissediyorum böyle bir şeyin parçası olduğum için. Cumhuriyet’in 100. yılına özel böyle bir seyre katıldığım için çok heyecanlıyım. Daha önce bir kere daha gelmiştim. O zaman da yeni yeni bir şeyler öğrenmiştim. İstanbul’a döndüğümde de eğitimlerime devam ettim. Bu, Tutkum Teknesi’ne ikinci gelişim olacak. Çok güzel bir deneyim gerçekten.”

Marmara Üniversitesi İngilizce İktisat Bölümü öğrencisi Miray Kılıç ise “Ben yelkenle 2021 yılında Tutkumm Teknesi ile tanıştım. Daha sonra amatör olarak da yapmaya başladım. Şu anda ben zaten amatör bir kaptanım. Belgem var, denizcilik belgem var. Kendim de zaman bulabildikçe gönüllülük çalışmalarına ve yelken çalışmalarına devam ediyorum.” diye konuştu.

Tutkumm Teknesi Kaptanlarından Neşe Hasipek, rota hakkında bilgi vererek şöyle dedi;

“Bugün başlıyoruz. Hedefimiz Karadeniz. Karadeniz’in doğusuna gideceğiz, dönüşte Saros Körfezi’ne uğrayıp döneceğiz. Yaklaşık bin 400 mil yapıyor. 19 Mayıs’ta çıkıyoruz, 1 Temmuz’da döneceğiz. İkinci etabımız da 18 Ağustos’ta başlıyor. Orada da Antalya’ya kadar gidip çıkacağız ve Kıbrıs’ta 30 Ağustos Zafer Bayramı kutlamaları yapıp Barış Günü’nü de kutlayarak dönüşe geçiyoruz. 12 Eylül’de de Bodrum’dayız. O da yaklaşık bin mil yapıyor. Yaklaşık 2 bin 400 mil civarı seyrimiz olacak.”

Öğrencilere yelkenciliği aşıladıklarını söyleyen Hasipek, “Dümen tutturuyoruz, yelken açıyoruz kapatıyoruz. Onlar daha önce bir haftalık tekne deneyimi yaşadılar zaten. Alışkınlar. Alışkın oldukları için, istedikleri için hatta gelenler içerisinde belge alanlar ve eğitime devam edenler bile oldu. Biraz yelkenciliği aşıladık onlara.” şeklinde konuştu.

Kadınlara hayırlı yolculuklar dileyen Bodrum Belediye Başkanı Ahmet Aras, “Kadınlar son dönemde Bodrum’da çok önemli misyon üstlendiler. Belki de ülkenin kaderini değiştirecek adımlar atıyorlar. Bu yolculuk da bunlardan bir tanesi.” dedi.