TUPMEPA YÖNETİMİNDEN KENT TV'YE ZİYARET

TUPMEPA YÖNETİMİNDEN  KENT TV'YE ZİYARET
Gazeteci Can Pulak'ın Bölge Koordinatörlüğünü yaptığı Turmepa yönetimi Kent tv'yi ziyaret etti. 8`inci Cumhurbaşkanı Turgut Özal`ın Çevre ve Basın danışmanlığı görevlerindede bulunmuş olan şimdilerde ise TURMEPA Yönetim Kurulu üyeliğini yürüten Pulak, deniz temizliği konusundaki projelerini açıkladı.

İşte Can Pulak'ın özellikle Mavi Kart konusunda yaptığı önemli açıklamalar;

"Turmepa 2009 yılında Bodrum'a ağırlık verme kararı aldı ve bütün gücüylede burada bir hizmet ağı örüyor. Didim de tüm sahile hakimiz gözlemcilerimiz ve koordinatörlerimiz göreve başladı. Gökovada ise bölge koordinatörlerimizin yanısıra tüm koylara bir gözlemci koyuyoruz. Gözlemcilerimiz oradaki değişiklikleri, kirlilik derecesini, kirliliğe neden olan kişileri tekneleri bizlere süratli bir şekilde rapor ediyor, bizde önemli olanları ayıklayıp sahil güvenliğe ulaştırıyoruz. Çevre Bakanlığı, TURMEPA, sahil güvenlik , beledileyeler ortak bir çalışma içerisine girdiler.İlk olarak Göcek'te uygulamasına başlandı bununla ilgili yasalarda çıktı.Bununla ilgili teknelerin denize atıklarını dökmesi önlendi. Pilot bölge olarak ilk uygulama orada başladı aynı uygulamayı yapma çalışmalarımız sürüyor Bodrum'a da geçen hafta geldi ve Mavi Kartlar marinalara dağıtıldı. Bu kışı hazırlık aşaması olarak değerlendiriyoruz, fakat gelecek yıl denizlerin denizden kirletilmesi önemli çapta engellenmiş olacak.

Temizliklerimiz sürücek, Gökova'da her yıl temizlik yapılıyordu fakat bu sene kontrollü ve geniş kapsamlı bir temizlik oldu. Bunları filme aldık, çeşitli televizyonlara göndererek halka intikal etmesini sağlıyoruz. Bu yılı TURMEPA olarak herkezin elini taşın altına sokması gereken bir yıl olarak görüyoruz. En büyük sevincimiz basının bu işe ortak olması destek vermesi bizlere, bu konunun bilincinin fazlasıyla farkında olarak bunları ekranlara taşımaları bizi mutlu ediyor. Buradan Kenttv'ye çok teşekkür ediyoruz.

Mavi kart uygulamasının temelini eğitim oluşturmakta bu olaya ölü doğmuş bir çocuk gözüyle bakmamak lazım. Bu kartlar dağıtıldı devreye girdi toplanan siintileler tekrar kanalizasyonla denizede şarz edilecekse zaten bunun bir anlamı yok. Göcek'deki mavi kart uygulaması şöyle uygulanıyordu; denizin ortasına demirleyen tekneler vardı aylarca demir atmış durulardı. Artık o imkan kalmadı çünkü kendilerine verilen mavi kartlar 4 günde bir işleniyor. Bu kartlar TURMEPA ve sahil güvenlik tarafından kontrol ediliyor. Kartlarda teknenin ne zamandır orada bulunduğu, ne zaman ayrıldığı, atığı nereye attıkları hepsi görülüyor. Eğer atığı açığa boşalttım diyor ise yaptığı mil hesaplarına bakılıyor böyle bir yol kat etmişmi etmemiş mi ölçülüyor. Bu uygulama Göcek'te oturmaya başladı. Sıkıntı günü birlik teknelerden doğdu çünkü kimisinin tankı var kimisinin tankı yok kimisinin olur olmadık yerlere boşaltıyordu bununla ilgili olarak liman reislikleri ve sahil güvenlik kontrolleriyle bize destek verdi. Ceza takipleri ve kontrolleriyle biraz daha oturur hale geldi. Artık denize çöp boşaltanlar yalnızca para cezasıyla değil, hapis cezasınada çarptırılacaklar. Tabiki de bunun için zamana ihtiyaç var. Biz sadece bir aracıyız tabiki zaman zaman eksiklikler olmuştur, hiç olmasaydı daha iyiydi denen hatalar olmuştur fakat bunlar zamanla azalacak eksiklikler. Buna bir yerden başlanmalı. Bu uygulamayla beraber denizi sevenlere, deniz adamlarına, deniz aracı olanlara zahmet çıkarılacak ama bunun uygulanması lazım."