Bodrumlu Kadınlar Kıbrıs'a Yelken Açtı

Bodrum'daki deniz tutkunu kadınların bir araya geldiği “Deniz Tutkusu Seyirde” ekibi, Cumhuriyet’in 100. yılına özel planladıkları ikinci seyre başladı.

Bodrumlu Kadınlar  Kıbrıs'a Yelken Açtı

Bodrum’da denize ve yelkene gönül veren kadınların bir araya geldiği “Deniz Tutkusu Seyirde” ekibi, geçen 19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı sabahında Ege Denizi, Marmara Denizi ve Karadeniz’i içeren rotada bir sefere başlamıştı. İlk etabı 1 Temmuz günü tamamlayan kadınlar, ikinci etap rotası Akdeniz – Kıbrıs seyrine bu sabah yine Milta Bodrum Marina’dan başladı. Denizci kadınları aileleri ve arkadaşları 10. Yıl Marşı eşliğinde uğurladı.

30 Ağustos Zafer Bayramı’nda Kıbrıs’ta olacak Tutkumm ekibi, barış için yelken açacakları rotayı 12 Eylül’de yine Bodrum’da tamamlayacak. Yaklaşık bin deniz mili olarak hesaplanan Kıbrıs rotasına, 12 kız öğrenci de katılıyor. Seyre dönüşümlü olarak katılacak toplamda 20 kadın yelkenci, 26 günde seyri tamamlayacak.

Tutkumm Teknesi kaptanlarından Neşe Hasipek, basın mensuplarına yaptığı açıklamada, Cumhuriyet Seyirleri’nin ikinci etabı için yola çıkacaklarını dile getirerek şöyle konuştu;

“Yolculuğumuz toplamda 26 gün sürecek. Bin küsur mil yapacağız. Kıbrıs’a gidiyoruz, 30 Ağustos’ta Kıbrıs’ta olacağız. Orada 30 Ağustos etkinliği yapmayı planlıyoruz. Belki Mersin’den bize bir kadın ekip daha katılacak. 1 Eylül Barış Günü’nü Kıbrıs’ta kutlayıp dönüşe geçeceğiz. 12 Eylül’de Bodrum’da olacağız. Biz bu seyri zorlu bir süreçte gerçekleştiriyoruz. Türkiye şartlarının ne kadar zor olduğu biliniyor ama biz Cumhuriyet’in 100’üncü yılını atlamak istemedik. Mutlaka bu etkinliği yapmak istedik. Bu seyirde Ceyda Güleçyüz ile ben başından sonuna beraberiz. Üniversitede okuyan kız öğrencilerimizden bu kez 4 öğrenci aldık. 4’er 4’er bize değişik parkurlarda katılacak. Şu anda 8 kişi ile yola çıkıyoruz. Diğer kadın arkadaşlar da dönüşümlü olarak inip binecekler. Biz, denizlerde Cumhuriyet’i kutlamaya çalışıyoruz.”

Makine mühendisliği bölümünden bu yıl mezun olan Cansu Karabulut, Tutkumm seyirlerine geçen yıl da katıldığını hatırlatarak şunları dile getirdi;

“Geçen seyirde Karadeniz’e gitmiştik. O zaman hava soğuk olduğu için çok zorlanmıştık ama bu kez güneye indiğimiz için çok daha güzel bir etkinlik olacak diye düşünüyorum. Ben çok keyif alıyorum. Geçen sefer 22 gün katılmıştım. Zaten 44 günlük bir seyirdi. Yarısında vardım. Bunda da Antalya’ya kadar gitmeyi planlıyorum. Umarım keyifli olur. Bizler, Atatürk’ün izinden denizci gençler olarak istenilen hedefe ulaşmak istiyoruz.”

Türkiye’de kadınların denizciliğe ve yelkene olan ilgisinin giderek arttığını dile getiren Karabulut, “Giderek daha fazla bir ilgi oluyor ama daha iyi bir noktada olabilir. Bu ülkede futboldan daha değerli sporlar var. Bence su sporları çok daha iyi bir noktada olabilir. Biz de bunu amaçlıyoruz. Kadınlara yelken sporunu denemelerini tavsiye ediyorum. Çok keyif alacaklar. Bir kere başlandı mı bırakılmıyor.” dedi.